No Filter: The Inside Story Of Instagram
Simon & amp; Schuster
Winner of the 2020 Financial Times and McKinsey Business Book of the Year Award * Finalist for Sabew'S Inaugural Best in Business Book Award
У цьому "сиквелі до соціальної мережі" (the New York Times), лауреат премії кореспондент Сара Фрайер розкриває "ніколи-раніше-розказану історію про те, як Instagram став найбільш культурно визначальним додатком десятиліття".
" the most enrapturing book about Silicon Valley drama since Hatching Twitter "(Fortune), No Filter" pairs phenomenal in-depth reporting with explosive storytelling that gets the heart of how Instagram has shaped our lives, whether you use the app or not " (The New York Times).
у 2010 році Кевін Систром і Майк Крігер випустили додаток для обміну фотографіями під назвою Instagram, with one simple but irresistible feature: it would make anything you captured look more beautiful. Cofounders cultivated a community of photographers and artisans around the app, and it quickly went mainstream. Менше двох років, це привернуло увагу Facebook: Марк Цукерберг випалив компанію за Історичний $1 billion when Instagram had only thirteen employees.
That might have been the end of a classic success story. Але колеги по службі залишилися, намагаючись зберегти красу, бренд і кеш в Instagram, розглядаючи їх окремі компанії в соціальних мережах гіганта. Вони закликали своїх співробітників змінити ситуацію лише тоді, коли їм потрібно, щоб Facebook зростав на всі витрати на користь стратегії, яка підкреслювала творчість та знаменитість. Просто як Instagram був про досягнення мільярдів користувачів, генеральний директор Facebook Марк Цукерберг - одного разу підтримавши засновників автономії-почав відчувати загрозу успіху Instagram.
Frier draws on unprecedented access--from the founders of Instagram, as well as employees, executives, and competitors; Anna Wintour of Vogue; Kris Jenner of the Kardashian-Jenner empire; and a plethora of influencers worldwide--to show how Instagram фундаментально змінив шлях, який ми показуємо, їмо, подорожуємо і спілкуємося, весь час борючись зі збереженням цінностей, які вкладаються в успіх компанії. "Deeply reported and beautifully written" (Нік Білтон, Vanity Fair), No Filter examines how Instagram ' s dominance acts as lens into our society today, highlighting our fraught relationship with technology, our desire for perfection, and the battle within tech for its most valuable commodity: our attention.